GNOME یا KDE

تفتوت استفاده از دسکتاپ های مختلف شاید یکی از بزرکترین تفاوتهایی هست که در خنگام مهاجرت از ویندوز به لینوکس به چشم کاربر ناشی دیده میشه
در واقع امکان استفاده پیش فرض از دسکتاپ های متفاوت که هر کدوم دارای امکانات و برنامه های خاصی هستند و به علاوه امکان اجرای برنامه های سایر دسکتاپ ها رو هم دارند همیشه برای من جذابیت خاصی داشته
ابته تهداد دسکتاپ ها در لینوکس بسیار زیاده اما بیشترین مصرف و محبوب ترین اونها KDE و GNOME هستند
اما کدوم دسکتاپ مناسب تره؟؟
لینوس توروالد جایی گفته که فقط KDE و از Gnome زیاد خوشش نمیاد!!
من به شخصه با دسکتپ KDEخیلی راحت تر کار می کنم. این دسکتاپ به نظر من زیبا تره و البته امکانت سفارشی سازی اون بسیار بیشتر از Gnome هست. هرچند باید اعتراف کنم نرمی خاصی در Gnome وجود داره که بسیار جذابه!!
به علاوه اینکه بعضی برنامه های اختصاصی KDEبه مراتب از معدل های Gnome خودشون بهتر هستند. Amarok FastForwars,Caffeineو یا به سادگی Kpppکه به مراتی بهتر از Gnome-pppکار میکنهاما انتخاب دسکتاپ تا حدی به دیستروی شما وابسته هستو محبوب ترین دیسترو های لینوکس به گزارش سایت http://www.distrowatch.com یعنی PCLinuxOS و ubuntu به ترتیب از KDE و Gnome استفاده میکنند

اما بالاخره KDE یا Gnome ؟ در نهایت من توصیه می کنم هر دو رو امتحان کنید!!!!!

پاسخی بگذارید

