خالتور – ریشه ها

حتما شما هم شنیدید میگن چه موزیک خالتوری!!

 

اما هیچ وقت فکر کردین خالتور یعنی چی و از کجا اومده؟

 

ریشه این کلمه به شهر نو برمی گرده

 

ظاهرا یکی از روسای اون جا اسمش توران و معروف به خاله توران بوده

 

این خاله توران مجلس گرم کن بوده و اهل رقص و آواز روحوضی ( ریشه رو حوضی رو بعدا میگم)

 

در اون زمان سایر مردم هم وقتی به مجلسی می رفتن و موسیقی رو حوضی می خواستن می گفتن خاله تورانی بخون
! یا آهنگ خاله تورانی بخون!

و ای به خاله توری

خالتوری

و خالتور تبدیل شده!

8 پاسخ

  1. خيلي جالب بود!!

  2. ممنون.حمل بر بی ادبی نباشه ولی خدا وکیلی اینو از کجا فهمیدی؟

    • در واقع از یکی از قدیمی های اون منطقه

      • سلام خوبید ؟ جالب بود ! راستی من خیلی دوست دارم با افرادی که از شهر نو باقی موندن مصاحبه کنم و شما گفتید که از یکی از اهالیه انوجا پرسیدید میشه منو با ایشون آشنا کنید . اگه این کار رو بکنید خیلی ممنونتون میشم …….فقط یه خواهش دارم که جواب رو به ایمیل من بفرستید ممنون .

  3. سلام واقعا نبايد با اين ديد به خالتور نگريست. من خودم در زمينه خالتور فعاليت دارم ولي از اين طرز بيان اصلا خوشم نيامد. در زمينه سيستم هاي صدا و نور اگر كاري داشتيد خوشحال ميشم كه بهتون خدمات بدم. در صورت نياز به iliya_company@yahoo.com ايميل بزنيد. ارادتمند آرش

  4. خالتور یک کلمه روسی است که دو معنا دارد: یکی به معنای سنبل کار و دوم به معنای کار برای درآمد.

پاسخی بگذارید

دنبال‌کردن

هر نوشتهٔ تازه‌ای را در نامه‌دان خود دریافت نمایید.

